Fysiikka-harjoittelu

Alla olevat harjoitukset soveltuvat kaiken ikäisille junioreille 7- 8 ikävuodesta ylöspäin vanhempiin junioreihin.  Harjoitteita on hyvä tehdä ennen oman harjoitusvuoron alkua kentän reunalla tai harjoituksen alussa. Tärkeätä huomioida mitä ominaisuutta harjoitellaan. Jos harjoitellaan askeltiheyttä tai nopeutta, niin liikkeiden oltava nopeita ja lyhytkestoisia. Palautuminen täydellistä. Lihakset ja hermosto eivät saa väsyä. Voimisteluliikkeet ovat hyviä harjoitteita yleiseen kehon hallintaan.

Pelaajien on hyvä tiedostaa mitä ominaisuutta harjoitellaan milläkin harjoitteella.

askeltiheys, ketteryys

https://www.youtube.com/watch?v=5NAFChvydv4&list=PLGdAR8oD_s20ePwhiynXy9MDbBUAwpYSY&index=1

ketteryys, reaktio

https://www.youtube.com/watch?v=mc1un_Yy8D8&list=PLGdAR8oD_s20H-944io61qKFQ5UKzY_Ax&index=10

liikkumistaidot: nopeutta ja havainnointia

https://www.youtube.com/watch?v=Z0FbiuenaXM

kärrynpyörä

https://www.youtube.com/watch?v=MiuHH2FAWfc&list=PLiasumBC3gz0F5_iT7e1VcogxjtYV3jlE&index=3

tarkkuushyppy

https://www.youtube.com/watch?v=qk9kbyKlSls&list=PLiasumBC3gz0F5_iT7e1VcogxjtYV3jlE&index=6

kuperkeikka valmistava

https://www.youtube.com/watch?v=AV3Eek3Nxfk&list=PLiasumBC3gz0F5_iT7e1VcogxjtYV3jlE&index=14

kuperkeikka

https://www.youtube.com/watch?v=wzyjPEeFu54&list=PLiasumBC3gz0F5_iT7e1VcogxjtYV3jlE&index=10

käsilläseisonta valmistava

https://www.youtube.com/watch?v=sQzdDFH4WrA&list=PLiasumBC3gz0F5_iT7e1VcogxjtYV3jlE&index=15

käsilläseisonta

https://www.youtube.com/watch?v=ntwH8IRdtfM&list=PLiasumBC3gz0F5_iT7e1VcogxjtYV3jlE&index=12